Spelletjes van lopen gecombineerd met kracht
Spel 1: krabbenpas-estafette
2 teams (3 à 4 kindjes max); parcours met eerst stuk lopen, daarna enkele kegels of andere verhogingen (afhankelijk van de grootte van de kids) en daarna terug stuk lopen tot aan een grote kegel. De kindjes moeten het parcours doen maar eerst doet de eerste, deze keert terug, neemt nummer 2 mee, daarna met 2 terug en ze nemen nummer 3 mee. Als 4 ook samen het parcours heeft gedaan dan mag nummer 1 rusten. Eerst lopen ze en daarna moeten ze over de kegels in krabbenpas (de ruimte met de kegels is zand en daar lopen de krabben dus moet de poep hoog genoeg dat de krabben niet kunnen prikken). Tot slot lopen tot aan de grote kegel en terugkeren naar team.
Spel 2: Dierentikkertje
Er zijn vier zones (kooien van dieren) en een groot veld (de dierentuin)
Ieder dier zit in zijn kooi
- Kangeroes: kunnen enkel op 2 benen springen
- Vogels: moeten heel de tijd met hun vleugels flappen
- Koalas: kunnen enkel stappen
- Flamingos: kunnen enkel op 1 been springen
De dieren ontsnappen allemaal in de dierentuin en de zoomedewerker (tikker) moet hun tikken en dan terug begeleiden naar hun kooi. Het spel is gedaan als alle dieren terug in hun kooi zitten.
Spel 3: medicinebal estafette
De kegels liggen in een cirkel. Beide teams starten aan een kegel met een medicinebal, ze mogen deze bal telkens 1 kegel verder leggen. Zo moeten ze om ter eerst met hun bal een toer hebben gedaan.
Maak jouw eigen website met JouwWeb